Monday, December 13, 2010

langkah pertama

      aku terlalu gembira n bahagia bila di kurniakan rasa untuk menyampaikan sesuatu kepada org laen..gembira sgt n x sabar2,,, namun,,,x ku jangka,,

cubaan pertama,,di luar jangkaan aku,,,salah aku,,sepatutnya aku lebih bersedia menerima setiap tindak balas org laen terhadap pendapat aku,,, n salah aku jugak membuka pendapat bagai mahu berhujah n berdebat,,tiada langsung intonasi sebagai pendakwah yg bijak n berhikmah yg bisa menepis setiap hujah2 mereka,,hurm,,aku terlalu mengikut perasaan,..terkadang aku rase terlalu memaksa mereka untuk ke arah kebaikan,,,malu rasa nyer bila dipikirkn balik,,,tapi aku tahu aku x boleh berputus asa,,,walau aku tahu aku salah,,
bila berada di situasi itu, aku agak berkecil aty,,tapi,bila di fikirkan dari aspek iman,,pasti ada yang kurang,,solat?puasa?zikir?ukhwah?hurm,,semua perlu dirawat n di perbaiki,,,,
ya ALLAH,,walau ini semua satu permulaan bagi aku,,namun aku berharap n bermohon kepada MU agar kau pimpin diri ini melalui jalan2 dakwah sebaik nya,,,andai aku jatuh,,kau berikan lah aku kekuatan untuk bangun semula,,agar dapat aku menunaikan setiap arahan n perintahMU dgn sempurna,,,
sungguh Ya Allah,,hebat ujian mu,,,kau memberi aku amaran di awal perjalanan aku mengorak langkah ke titian dakwah,,,aku terima teguran itu,,,aku akan pastikan,,aku bersedia dari aspek kekuatan iman n fizikal agar segala masalah dpt aku tangani dan seterusnya redha kepadaMU,,,,

sesungguhnya berdakwah itu pahit,,namun yang pahit itulah nikmat yg paling manis bagi pendakwah,,,

No comments:

Post a Comment