Tuesday, December 21, 2010

alhamdulillah Ya Allah,,

Ya ALLAH,,,betapa aku terkilan dan sedih apabila mengenang kembali keaadan aku ketika aku menjawab exam  paper for arabic jumaat lepas,,tuhan sahaja yg tahu bagaimana keadaan aku ketika itu,,,menggeletar tangan,,akal tidak dpt berfungsi dgn sempurna,,,segalanya menjadi serabut,,,setiap patah perkataan arab tidak mampu aku tafsirkan dgn sempurna,,,
    "astaghfirullahala'zim,,,,astaghfirullahala'zim,,astaghfirullahala'zim,,,"
itu sahaja cara yg mampu menenangkan haty aku,,,
     tidak sabar rasenyer menanty waktu zuhur tiba,,,,ingin aku luahkan segla keresahan hatyku kepada NYA,,dye sahaja yg mampu memahami situasi aku ketika itu,,,ALLAH lah sebaik baik pendengar,,,walau aku tahu Dia lebih mengetahui namun aku tetap ingin berkongsi dgn Nya!
     setelah aku meluah segala isi haty ku kepada NYA,,aku cuba untuk mencari kata2 semangat dari Nya melalui SURAT-SURAT CINTA NYA yg indah lagi memberi ketenangan jiwa,,,setiap  bait AYAT CINTA NYA aku hayati,,,
terpaku aku dgn ayat terakhir dlm lembaran cintaNya muka 71,,,
       ...."darimana dtg nya (kekalahan) ini?"Katakanlah,"Itu (kesalahan) dirimu sendiri".Sungguh, Allah Maha Kuasa atas sesuatu.

      tanpa d minta air mata aku mengalir,,,,sederas-derasnya,,,bagai tidak mahu bangun daripd hamparan sejadah ku ini,,,terharu haty ini membaca setiap kata-kataNya,,kata2 semangatNya,,nasihatNya,, memuhasabahkan diriku,,,d ketika itu aku nekad untuk beruasaha sekeras-kerasnya,,,menuntut ilmu kerana ALLAH,,untuk meninggikan darjat org ISLAM,,muslim bukan sahaja bijak dlam ilmu agama namun juga intelek dlm hal2 n ilmu dunia!!
     ary ni ustaz pulangkan exam paper,,aku tawakal n redha dgn segala ketentuan ILLAHI,,walau aty ini takut untuk mengetahui keputusannya,,,takut2 aku yg terakhir,,,aku org pertama yg dipanggiluntuk mengambil paper,,diam,,n cuba tutup markah drpd dilhat rakan sebelahku,,apabila rkn aku tanya,,aku hanya mendiamkan diri sahaja,,tp sesekali aku memanjangkan leherku melihat markah rakanku itu,,,YA ALLAH,,!bagai mahu menangis d saat itu juga,,,betapa aku bersyukur kerana masih di beri peluang ALLAH untuk x berada d tempat yg terakhir dlm exam,,betapa ALLAH itu maha penyayang,,,bertahmid aku saat itu juga..syukur sesangat!apabila kami n ustaz bwat pebincngan tentang jawapan paper arabic 2,,banyak jwapan yg aku jangka akan salah,,betul?!!terpana n terharu yg teramat sgt,,,ALLAH bantu aku?ALLAH kurniakan ilham yg sebegitu padaku?ALLAH,,,x tahu rasenyer bagaimana lagi caranya untuk aku tunjukkn rase syukur aku...syukur yg teramat sgt!!!ALHAMDULILLAH YA ALLAH,,,ALHAMDULILLAH,,,

walau sesusah mana pown,,,bersyukurlah pada nya kerana mendidik sifat sabar kita n mengembalikn ingatan kita pada NYA,,saat ini lah kita memuhasabah diri n perbaiki diri...

walau sesenang mana pown kita,,bersyukurlah padNYA,,atas nikmat kurniaNya yg tidak terhingga,,,apalah sgt yg kita balas setiap pemberianNya jika mahu di bandingkan dgn segala anugerah yg diberikan kepada kita,,,

jika kita mengingati ALLAH disaat kita senang,,DIA pasti akn mengingati kita d saat kita susah,,

"Ya Allah aku mencintaimu,,,ingin aku gapai halawatuliman mencintaimMU n rasulMU melebihi segala2nya,,,bantui aku YA ALLAH,,,bantulah aku,,,YA RAHMAN,,YA RAHEEM,,"
                                                               wallahua'lam,,,

No comments:

Post a Comment